Sorg och frustration efter flyktingattentatet.

To: jan.josefsson@svt.se; karin.mattison@svt.se
Subject: FW: [Delat inlägg] Sorg och frustration efter flyktingattentatet
Date: Tue, 15 Mar 2016 10:28:01 +0100
Till Uppdrag granskning, Janne Josefsson och Karin Mattisson

Nedanstående har jag skickat till ”ansvariga” politiker i Klippans kommun.
Nästa gång ni har ett program om invandring med allt vad det innebär och ni behöver någon som öppet vågar stå för uppfattningar som nedan så kan ni kontakta mig.
Jag ställer upp med namn och bild helt öppet och redogör för mina åsikter. Tydligen så har ni ju svårt att hitta personer som vill göra detta så här har ni chansen.
En nackdel för er är kanske att jag själv är invandrare och det kanske inte är så politiskt korrekt att just en s k blatte har dessa åsikter och tillika vågar stå för dom.

M V H
Sandor Herold, Malmö

Inlägget:
Malmö 15-3-2016
Till kommunalråden Kerstin Persson (s) och Johan Petersson(s) i Klippan
Kerstin Persson känner sorg och frustation över det brandhärjade utslussningsboendet för s k ensamkommande flyktingbarn på Klippans gymnasieskola. Jag känner något helt annat, Kerstin Persson. Jag känner faktiskt glädje!
Inte för att ekonomiska värden gick upp i rök, utan för att det finns svenskar som reagerar över det svek och det förräderi som ni politiker utsätter era egna landsmän med. Denna brand och andra bränder som har anlagts utifrån på asylförläggningar är faktiskt inget annat än en sund reaktion av ett folk som behandlas som andra klassens medborgare i eget land. Så länge som ni sätter andra länders medborgares intressen i första hand så hopas jag att sådana här händelser kommer att fortsätta.

Det finns kommuner som köper villor och vräker svenskar från sina lägenheter  för att bereda plats åt s k flyktingar. Svenska ungdomar får bo kvar hemma långt upp i vuxenålder för att det inte finns bostäder att uppbringa samtidigt som svenska politiker gör allt för att både hyra och köpa bostäder som andra länders medborgare skall kunna bo i. Och detta tillika utan att ens betala hyra för detta boendet. Är du då förvånad över att det finns individer som reagerar mot detta på det sätt som nu skett i Klippan? Det är inte jag!

Du borde istället för att uppvisa sorg och frustation i stället känna glädje över ditt eget folks reaktion. Känna glädje över att dom reagerar mot dom orättvisor, svek och förräderi du och andra politiker utsätter sitt eget folk för. F ö så är dom anlagda bränder som skett på asylboenden av asylanterna själva troligtvis större till antal än dom som anlagts av personer utifrån. Men över dessa bränder känner du troligtvis varken sorg eller frustation.

Det gläder mig extra mycket att det brandskadade boendet var ämnat för s k ensamkommande flyktingbarn, eftersom just detta fenomen är det vidrigaste inom hela flyktingpolitiken.
Jag kallar dessa förvuxna barn för gökungar. Anledningen till detta är att göken placerar sina ägg i främmande fåglars bon och låter dessa fåglar föda upp gökens ungar. Precis på samma sätt skickas dom mänskliga gökungarna hit till oss och hela ansvaret för deras uppväxt, skolgång, uppfostran, sjukvård och utbildning mm läggs på ett främmande folk på andra sidan jordklotet. Med vilken rätt gör man detta och med vilken rätt ställer ni politiker upp på detta vidriga parasiterande förfarande?

Med vilken rätt lägger ni ansvaret för över 35 000 gökungar på ert eget folk med allt vad det innebär av kostnader och sociala problem? Med vilken rätt tar släpper ni in dessa gökungar som många gånger begår grova kriminella handlingar som t om slutar med att svenskar får plikta med sitt liv? Med vilken rätt släpper ni in gökungar som  senare visar sig vara vuxna män och alltså har ljugit om sin ålder? På vilket sätt har jag ett ansvar att ställa upp för andra länders medborgare som på detta fräcka sätt genom att skicka hit sina s k barn parasiterar på den välfärd som generationer svenskar byggt upp? Jag har inte ens ansvar för mina egna barn nu längre så varför skulle jag åläggas ett ansvar för dessa gökungars liv och uppväxt?

Jag har ställt ovanstående frågor till svenska politiker men ingen har besvarat dom hittills och jag förväntar mig inte heller att ni skall göra det och det visar bara ytterligare vilket förakt ni tydligen känner för era egna landsmän när ni inte ens anser dom vara värda ett svar.

Detta ovanstående är skrivet av en person som har invandrarbakgrund och som har levt i Sverige i 60 år och därför kan jämföra det Sverige som fanns innan ni politiker hemföll till en politik som i princip går ut på utplåna och förneka allt som tillhör ert eget folk och ert eget land. En politik som har tillåtit primitiva varelser från dom lägst stående kulturer och samhällsbildningar komma in i landet, vilket inom en snar framtid kommer att föra med sig att Sverige kommer att bli ett land som är präglat av ständiga konflikter och krig precis som det är i dom länder därifrån dessa varelser kommer.

Sandor Herold, Malmö

3 Responses to Sorg och frustration efter flyktingattentatet.

  1. Pica pica skriver:

    Sandor Herald är suverän. Han sätter nageln i ögat på politikerna. De kan efter detta inte hävda att de ingenting visste.

    • SKVADER skriver:

      Pica pica.
      Om politikerna och journalisterna ”inget vet” eller är ”naiva” har mindre betydelse.
      De ljuger. Det v e t de.

      Fullt tillräckligt för att ställa dem alla till svars för landsförräderi en dag. Kan tänka mig att straffsatserna från franska revolutionen kan komma till användning den dagen. Eller varför inte den gamla metoden rådbråkning som våra egna förfäder använde…

  2. Luntan skriver:

    Sandor har ungersk bakgrund. Både finnar och ungrare hör till det finsk-ugriska folkslaget och har tycke för varandra pga gemensamma Historiska erfarenheter.

Lämna en kommentar