SD anklagas för att lyssna och lära om klimatpolitik

Expressen ondgör sig över att Sverigedemokrater lyssnar på medborgare som är skeptiska till klimatlarmen och dess orsaker.

Dessa medborgare utpekas som ”lobbyister”, som om de vore betalda av någon suspekt intresseorganisation eller några storföretag för att bakvägen få igenom sin agenda.

Vad är då den årliga Almedalsveckan -om inte en tummelplats för lobbyister, journalister och politiker som entusiastiskt kopulerar med varandra utan betänkligheter ?

En av dem som utpekas är Lars Bern som startat en egen blogg (Anthropocene), efter att MSM systematiskt vägrat ta in hans initierade inlägg i klimatfrågan, enbart för att hans välformulerade analyser inte har den politiskt korrekta vinklingen. (Expressen).

Bildresultat för lars bernLars Bern, teknologie doktor, företagsledare, författare och samhällsdebattör. Ledamot av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien sedan 1988 och Etikkollegiet.
Tidigare VD i Svensk Metanolutveckling (Volvo), Ångpanneföreningen, Incentive och IVL Svenska Miljöinstitutet samt ledamot av Kungl. Vetenskapsakademiens miljökommitté.
Han har även varit vice ordförande i Cancerfonden och ordförande i Det Naturliga Stegets Miljöinstitut.(Wikipedia)

Lars Bern och andra utpekas nu som ”klimatförnekare”
– en ful anspelning på det inarbetade epitetet”förintelseförnekare”.

Hur lågt kan man sjunka som journalist i MSM ?

Skillnaden mellan SD och de andra partierna är att SD försöker lyssna och lära, istället för att som papegojor haspla ur sig inövade floskler vars innebörd är oklar. De vill inte göra som journalisterna och bara umgås med likasinnade på Södermalm.

PS: David Baas, som skrivit i Expressen är f ö en ökänd SD-ätare som hugger på allt som kan ge klick. Har skaffat sig skyddad identitet, i likhet med många av sina AFA-kompisar hos Researchgruppen, som också tilldelats ”Guldspaden” för sina bedrifter. Priset finansieras av Expo-grundaren Stieg Larsson.

/Elfyma+

4 Responses to SD anklagas för att lyssna och lära om klimatpolitik

  1. Josef Boberg skriver:

    Fy fan för mainstream media. 😥

  2. underhunden skriver:

    Jag äcklas av deras ”klimatförnekare” liksom jag äcklas över deras andra epitet. Vidrigt. Hur kan någon sjunka så lågt att man använder sådan äcklig retorik? Msm borde tvätta munnen med tvål

  3. xmaverickx skriver:

    Apropå Cancerfonden, detta GIGANTISKA organiserade bedrägeri och tiggeri.
    Länge sedan jag såg zigenska tiggare utanför någon butik (Utanför systembolaget när jag var där senast för ett år sedan. Och tiggaren log vänligt även om jag visade att jag inte hade några pengar/kontanter). DET organiserade tiggeriet är inget mot Cancerfondens (och ALLA andra välgörenhetsorganisationer), men ingen klagar på dem, typiskt ignoranta auktoritetstroende svenska idioter.
    Och deras tiggare sitter inomhus bland annat i ICA:s kassor.
    I senaste fakturautskicket från ICA-Banken stod ”Skänk din bonus till Rosa Bandet”.
    Min bonuscheck var på 25.-, och när jag var och handlade i min ICA-nära butik (Trumpeten i Kristinehamn) igår torsdag, frågade kassörskan (som vanligtvis är den vänligaste) om jag ville använda min bonus, men med kroppspråket insinuerade hon att jag borde skänka den till Cancerfonden.
    Jag sa att den är väl inget att spara på, och då NÄSTAN att hon snäste åt mig och tyckte vad snål jag är.
    Och då hade jag mycket stor lust att tala om för henne vad HON och alla andra är som skänker pengar till dessa SVINDLARE är.

Lämna en kommentar