Mer snyft historier i Expressen.

Alla vill till Sverige för här ”respekterar” vi mänskliga rättigheter. Jag tror snarare att det är de svenska kronorna som lockar. För hade det bara varit fred de ville ha kunde de stannat i Turkiet, Grekland , Österrike, Ungern Tyskland eller Danmark. Men nej då de vill hela vägen upp till Sverige. de betalar stora summor pengar för att komma till lalndet av mjölk och honung. Men i Niklas Orrenius värld så är det enbart freden som lockar, en värld utan gränser. Ja så brukar det låta när vi svenskar skall betala allt.

”Samma dag som vi besöker Köpingebro publicerar Ystads Allehanda en insändare om flyktingboendet. Den är skriven av Jan-Åke Isaksson, Sverigedemokraternas gruppledare i Ystads kommunfullmäktige.
Syrierna borde inte få uppehållstillstånd, anser den lokale SD-ledaren. ”Varför ska vi understödja kriminell verksamhet?” skriver han och syftar på att flyktingarna anlitat smugglare för att få hjälp att fly landet.
Jan-Åke Isaksson tycker att Syriens flyktingar bör hjälpas ”på plats”, skriver han.
Sverige och Tyskland är de EU-länder som tar emot flest Syrienflyktingar. Syrierna jag talar ger två olika svar på varför de valde just Sverige. Det ena: flyktingsmugglaren tog oss hit.

Det andra och vanligaste är det svar som Ali Jamal ger:

Sverige är känt för att respektera de mänskliga rättig­heterna. Därför flydde vi hit.”

Vad han egentligen säger är-I Sverige får vi alla PUT och Cash.

Varjager

8 Responses to Mer snyft historier i Expressen.

  1. xmaverickx skriver:

    Sverige (dvs de som styr i gökboet, och de arma satar som litar på dem) som försvarare av de mänskliga rättigheterna, men inte sitt eget folk, de är endast kassakor, och som när de är utmjölkade till sista droppen går till slakt.

  2. Bengt Lundström skriver:

    Rätt analyserat Varjager. ”Flyktingskapet” rör sig främst om ”den mänskliga rätten” att få sätta vantarna på andras skattepengar som anställda i Sverige och duktigt folk i andra länder betalat / slitit ihop, men inte haft möjlighet att gömma i olika skatteparadis. Är detta bara en(1) följd av den s.k. Globaliseringen?

    Jag är rätt säker på att vi kommer att få se flera nya privata skattemjölkande ”företag” i ”Godhetsbranschen”, vilket väl är den enda ”industri” som expanderar? Att tvingas avstå ständiga och ökande bidrag till andra länders medborgare, eller bli utsatt för brott inom sitt eget land, vad är det för skillnad? Stölderna i olika former av svenskars och nu gamla arbetskrafts-invandrares gemensamma skattemedel och pensioner (vilka de arbetade ihop) kommer alltså att fortsätta, – om jag förstått det rätt? Men Jag undrar; – Om vissa ”utvalda” politiker och skattefinansierade ”entreprenörer” skulle börja bli skjutna, kan det bli en ändring då? Vad tror ni? Det krävs bara organisation och vilja. ”Verktygen” går alltid att få fram…
    / Pensionär utan gevär

    • Göran skriver:

      Vi är många som tänker som du.

    • Bengt Lundström skriver:

      Hej ”illvilligabloggen”. Är du etnisk svensk? Vad heter du? Mitt riktiga namn ser du ovan. Var det mig du menade eller Göran med din kommentar? Du gillar att prata och skriva antar jag? Men vill inte riskera ditt skinn, precis som andra fega svenskar som bara backar. Inget ”fel” med det. Men kom ihåg, att om inbördeskrig utbryter så gäller bara krigets lag; Att döda eller dö. För skadad eller dödad kan också du bli även om du inte vill döda andra. Själv kommer jag att ta till vapen om det blir det enda alternativet. / Är själv pensionär utan gevär, men med självbevarelsedriften fortfarande i behåll.

  3. Ellen skriver:

    Betänk att Fredrik Reinfeldt har samma spindoctor som Georg Bush – nämligen Karl Rove! FR har m a o tagit fan i båten. Vi etniska svenskar får betala.

  4. H H skriver:

    Varje gång jag hör vårt lands nationalsång får jag en obetvinglig lust att invadera riksdagshuset!

  5. Bengt Lundström skriver:

    Hoppsan! Bokstäverna te försvann tydligen i ordet alternativet i min kommentar för illvilligabloggen. Vill du sätta in dem åt mig Varjager?

  6. Lidenkatten skriver:

    Reblogga detta på Lidenkatten och kommenterade:
    Ut med alla invandrare!! Sverige skall vara svenskt!!

Lämna en kommentar