Gästinlägg av Grim

Tynnered är på väg att bli ett nytt mångkulturellt paradis, precis som Rosengård.

Just nu så pågår Gothia Cup i Göteborg för 36:e året i följd.

Ungar från hela världen är här och spelar fotboll, det är en fantastisk fest. (Jag har själv deltagit vid tre tillfällen)

Den festen grumlades lite grand igår då ett hundratal irakier stormade en plan och misshandlade 2st pojklagsspelare från IFK Göteborg, detta har fått en ganska så stor uppmärksamhet i medierna men en annan sak som knappt har berörts är detta:

Alla spelare bor i klassrum på olika skolor över hela Göteborg, fast i år får ingen bo i tynnereds skolor då ett pojklag från england förra året blev överfallna med knivar och basebollsträn av "lokala" ungdomar.

Man behöver naturligtvis icke vara kärnfysiker för att förstå vilken konstellation/ursprung dessa "lokala" ungdomar har.

Gothias ledning anser inte att Tynnered är säkert för utomstående men vad tycker då våra lokala politiker.

Tynnereds stadsdelschef Anette Bernhardsson tycker det är jättetråkigt att inga spelare skall bo där, men har i övrigt inga recept på hur man skall kunna förbättra säkerheten i stadsdelen.

Jag som bor här i tynnered vet precis vad som behövs men det kommer naturligtvis icke att ske.

Därför kommer jag att behöva ta mina barn och flytta utanför stan precis som många andra etniska svenskar före mig.

Jag måste alltså fly från min stadsdel som jag är uppväxt i, troligen också helt lämna Göteborg.

Det är inte bara upploppen och en ständigt surrande polishelikopter som oroar mig, hela stadsdelen är totalt förändrad.

De lokala A-lagarna (oftast svenskar) är faktist ett utav de trevligare inslagen nu för tiden.

Undrar hur lång tid det tar innan en vråltrimmad (stulen) moped med ibland upp till 3st ”lokala” ungdomar på, kommer att köra ihjäl ett litet barn.

Siste svensken tar flaggan med sig.

5 Responses to Gästinlägg av Grim

  1. TARZAN skriver:

    Ja se till att flytta så snart du kan galna blatte områden blir bara värre – en dag kan du ligga på marken med en spräckt skalle.
    -Jag har tidigare pratat om att vi skulle gör upp en lista på vita säkra områden dit man kan flytta – tyvärr har intresset varit svalt…..
    -Jag kan rekommendera Roslagen och Uppland, låg arbetslöshet fin natur och här trivs inte buset; för mycket skog och sjöar

  2. Göran skriver:

    Den okontrollerade utvecklingen i de invandratäta förorterna är bra ur den synvinnnkeln att invandrarna gör bort både sig själva och de politiker som hyllar mångkulturen, vilket gynnar oss i längden. Vi måste dock ha tålamod att bida den tid, det tar för den underbara droppen som får bägaren att rinna över. Den droppen kommer – var så säker.

    Den här utveklingen stärker också med säkerhet SD:s positioner, samtidigt som det försvagar för PK- sidan.

  3. jgarn skriver:

    Om ni flyttar ut så kan ju de politiskt korrekta islamkramarna bland politiker och de så kallade journalisterna flytta in.

    • Grim skriver:

      Jo, men det lär vi aldrig få se.
      Nalin Pekgul gjorde ett försök i tensta men det höll inte så länge.
      Fast vem vet Måna muslim är just nu i Afganistan hon verkar ju trivas med di mörke?

  4. Stefan D skriver:

    Din sista mening ”Sista svensken tar flaggan med sej”
    den meningen brukade vi skoja med på slutet av 70 talet…..jag hade en t-shirt med den texten på vid den tiden….på den tiden var det ett skämt…men nu har det blivit en grym verklighet.

Lämna en kommentar