Gunnar Sandelin om folkutbytet i vårt land!

https://detgodasamhallet.com/2021/05/05/gunnar-sandelin-kanslan-av-att-leva-under-ockupation/#more-43965
“När jag har försökt att förstå mina känslor av vanmakt inför den eskalerande dårskap som detta land har kommit att leva under, har det slagit mig att det alltmer känns som att jag lever under ockupation. Inte för att jag någonsin har levt i ett ockuperat land, och visst förstår jag att det som händer Sverige i vår tid inte kan jämföras med en reguljär invasion från främmande makt. Men känslan har ändrat karaktär och blivit mer kompakt sedan jag 2008 på DN Debatt skrev att den politiska korrektheten ligger som en giftgas över allting i samhället.

För mig är Sverige numera landet som gavs bort. Den bärande känslan inför detta faktum är sorg. Kanske majoriteten av folket inte skulle instämma, men uppfattningen delas i alla fall av allt fler personer som jag möter. Vad vi kan göra är att dokumentera hur bedrägeriet gick till, vilket jag sedan länge har gjort genom att ta fram fakta i samarbete med Affes statistikblogg. Fakta som talar sitt tydliga språk: Över två miljoner uppehållstillstånd har beviljats sedan millennieskiftet i en befolkning som då var knappt nio miljoner, det är inte någon liten sak. Sedan dess har också antalet personer med utrikes bakgrund som är folkbokförda i riket ökat med en och en halv miljon, medan den svenskättade delen tydligt har minskat, vilket jag nyligen skrivit om här och här “.

…………

Utomordentligt välskriven artikel om folkutbytet i vårt land.

//Kenneth Sandberg

1 Responses to Gunnar Sandelin om folkutbytet i vårt land!

  1. euroM skriver:

    …..att förstöra den vita västkulturen har planerats i sekler ända sedan den franska revolutionens dagar om inte tidigare……..där genom otaliga marxistiska-premarxistiska grupper gick in för att förstöra så mycket de kunde av den högkultur som Europa hade
    bla genom då:den franska revolutionen och de 2 efterföljande sk ”parisekommunerna” under 1800-talet samt den ryska revolutionen början av 1900-talet…samt även den kinesiska……. i samtliga fall förstördes inte bara människoliv i miljoner utan man inriktade sig även på att förstöra mängder av gamla kulturbyggnader-artifacts mm allt för att försöka förstöra folkens historia och bakgrund,
    ….under början av 1000-talet forsatte man dessa planer med bla C Kalergis idé om det framtida Europa utan de vita folken via den sk ”kalergiplanen” som helt tydligt EU-kommissionen följer idag med sk ”öppna gränser” och enligt Kalergi himself ville se ett framtida folk i Europa mixad av brunsvarta folk utan någon identitet ….man jobbar alltså för ”identityloss” dvs identitetslöshet…..vilket eliten vill ha.
    FN fortsätter nu kalergis genomförande om folkutbytet i Europa där det helt öppet beskrivs som ”migrant replacement”

    författaren Douglas Murray beskriver ett Europa som håller på att försvinna-utmärkt video från ”HooverInstitution”

    —The Death of Europe, with Douglas Murray—

Lämna en kommentar