Din tystnad

Invandring och mörkläggning


Du avskyr det du i dina svarta stunder kallar för min högerextremism. Du tycker att jag har gått politiskt vilse (åt höger – åt vänster är det aldrig helt fel) medan du själv håller ett hälsosamt avstånd till politiken och försöker leva ett normalt liv. Säger du. Du tänker absolut inte låta dig fångas in av någon extremism, varken till höger eller till vänster. Du föraktar dem som röstar på Sverigedemokraterna och du vägrar att tro på alla dessa rasistiska och fascistiska domedagsprofeter, som påstår att Sverige är på väg att gå under.

Innan jag går vidare, en gemensam utgångspunkt. Det är inte så att du är god och jag är ond. Även om du ogillar att jag ”förändrats”, så vet du att jag inte är ond. Du har nog innerst inne förstått, att också jag vill göra det goda, även om du tycker att jag har felaktiga och reaktionära…

View original post 2 019 fler ord

Kommentera

