Ännu ett ”misstag” avslöjas inom rödgröna ”Public Service”.

5 mars, 2018

Vänsterpartiet i Fyrbodals toppkandidat till riksdagsvalet, Elin Segerlind från Mellerud, arbetade under förra året som reporter på Sveriges Radios lokala kanal P4 Värmland – samtidigt som hon satt i högsta ledningen för Vänsterpartiet i granndistriktet Västra Götaland.

I mars 2017 valdes hon in i Vänsterpartiets representantskap i Västra Götaland, som är partiets högsta beslutande organ för hela länet. Under sin tid på P4 Värmland intervjuade hon vid flera tillfällen politiker:

– Den 26 maj intervjuade hon en miljöpartistisk riksdagsledamot från Värmland.
– Den 14 augusti intervjuade hon ordföranden för Liberala Ungdomsförbundet i Värmland.  (SR).
SR ”missar” även att den anställde politruken även passat på att intervjua sina egna partiombudsmän.  Och nu kan hon intervjua sig själv. Ha,Ha.

När verkligheten överträffar satiren (bild)

Hur många ”misstag” får man begå innan man får sparken från SVT eller SR ? Svar: Hur många som helst, bara man inte tafsar, bara man inte vill begränsa asylinvandringen eller röstar ”fel” i demokratiska val.

Även under valrörelsen 2010 anlitades personer med kända kopplingar till extremvänstern.
En av dem var Stina Wollter som genomförde partiledarutfrågningen i Karlavagnen. Hon blånekade till kopplingar till kommunismen och pappan Sven Wollter som var affischnamn för revolutionära KPML(r), trots att hon avlönades av pappans bolag Oberon där hon även är delägare och styrelsemedlem.
Stina Wollter blev då så ilsken att hon buntade ihop mig med Breivik när argumenten tröt. (Läs mer).

Stina Wollter är inte den enda som har kopplingar till revolutionärerna.
Kommunistiska Partiet har klippkort till TV-sofforna. 

Relaterat:
SVT Opinion Live – Public Service förlorade heder
Söndagarna med Stina Wollter
Sven Wollter får försvara Stalin på bästa TV-tid  (YouTube)

/Elfyma+

Annonser

Etnisk mångfald ger Ideologisk enfald i Public Service

23 november, 2017

Har du rätt mångfaldsbakgrund för SVT?,
Bild.


Lågt förtroende för media -inte utan anledning

13 juni, 2017

SVT:s programdirektör Jan Helin ställs till svars för sin roll som desinformatör av Alice Teodorescu i gårdagens SVT-Aktuellt.

En arg undersköterska säger i inslaget före debatten att hon blivit så besviken på Public Service att hon stängt av både radio och TV. (SVT-Play, start 18:45).

Undersköterskan reagerade bl.a på att media beskrev Folket Demonstration (som både hon och jag deltagit i) på ett direkt lögnaktigt sätt.

/Elfyma+


Bunkerjournalistik nu även på SVT

18 mars, 2017

Bunkerjournalistik har nu blivit högsta mode i våra stora media.
De sprider obekräftade uppgifter, lögner (fake news) och rentav förtal, för att sedan snabbt smita in i sina bunkrar och göra sig oanträffbara för läsare och tittare. (Läs mer).

Det rimmar illa med medieföretagens höga svansföring och hyllande av yttrandefriheten.
Yttrandefrihet är för dem rätten att sprida vilken dynga som helst om andra utan att de förtalade ska få någon chans att försvara sig.(Relaterat)

Bildresultat för bunker journalistikSvensk journalist ”granskar” sin omvärld på toppen av sin karriär
Sista striden det är -även för MSM ? (Ìnternationalen)

DN
”DN:s nyhetsredaktion arbetar opartiskt – vi tar inte ställning politiskt eller i andra frågor.
Det vi publicerar ska vara sant, bekräftat, inte hårdvinklat och präglas av kvalitet och trovärdighet.”

SVT 

”Att vara i ständig dialog med vår publik är en förutsättning för att vi ska kunna fullfölja vårt uppdrag – idag och i framtiden.”

SR
” För att förtjäna ert förtroende måste vi göra ett bra jobb, till delar ett ännu bättre jobb än vad vi gör idag.”

Verkligheten lever inte upp till den stolta devisen om ständig dialog

/Elfyma+


Får man skämta om PK-vänstern i Sverige ?

7 mars, 2017

Nej det får man inte. Och absolut inte i Public Service, om man får tro Aron Flam. Fanatiker har som bekant ingen humor. Men det finns andra som har det.

Bl.a Söders Hjältar, Jeanders bilder och Värdegrundsbloggen.

Satir som aldrig kommer att visas i SVT. Någon som sätter emot ?

Elfyma+


Har TV-licensen blivit frivillig ?

29 november, 2016

Jag tillhör fortfarande de laglydiga idioter som betalar TV-licens för att få äga en TV-apparat som kan ta emot NatGeoWild och andra intressanta program som inte finns i SVT:s utbud.

Mina licenspengar går huvudsakligen till att producera och sända SVT- och SR-program som framkallar illamående, ilska och ångest som inte ens en rejäl klunk konjak förmår dämpa längre.

Ja, jag följer även en massa andra lagar, uppfostrad som jag är att göra rätt för mig. Men snart är även min smärtgräns nådd.

TV-avgiften är lika ologisk som att införa bokhylleskatt för att finansiera utgivning av böcker jag aldrig läser. Eller kassettskatten, CD/DVD-skatten och datalagringsskatten som infördes för att finansiera musik jag aldrig lyssnar på.

Men det finns dom som skiter i svenska lagar och förordningar.
Det kan de göra med polisens, P-vakternas och TV-kontrollanternas goda minne.

Bildresultat för parabolantennerNo Go-zoner för TV-kontrollanter

För i invandrartäta områden gäller andra lagar än de svenska.
I dessa ”lagar” ingår inte att betala TV-licens och andra avgifter.

Enl. Radiotjänst betalar bara 3,5 miljoner hushåll TV-licens.
Uppåt 800 000 hushåll struntar i att betala TV-licens.

Var dessa hushåll finns kan förklaras av att TV-kontrollanterna inte vågar sig in i invandrartäta områden. Villaområden är däremot överrepresenterade som licensbetalare, troligen även som skattebetalare (Läs mer).

Att ta ut TV-avgiften på skattsedeln istället innebär ingen större skillnad.
De som lever på socialbidrag eller jobbar svart slipper ju betala ändå.

Ersätt i stället TV-licensen med betal-TV (On demand TV).
Då tvingas SVT producera program som folk vill se – och betala för.

/Elfyma+


SVT synar sig själv för att avliva ”påståenden”

29 oktober, 2016

En Miljöpartist i Riksdagiset har lagt en motion som syftar till att säkra de rödgrönas dominans i Public Service, oberoende av valutgången.
Motionen har rubriken: ”Säkra public service från kuppförsök”

Apropå vänstervridningen inom Public Service, som forskaren Kent Asp avslöjat i en undersökning från 2013, se diagram.

Journalisters partisympatier

En redaktion på SVT har i dag skickat ut ett mejl där 1500 SVT-medarbetare anonymt ombeds att svara på frågan om vilket parti dom röstar på. Enkäten ska användas i ett kommande program som ska undersöka om det stämmer att SVT är vänstervridet, vilket är ett vanligt ”påstående”.
Mats Knutsson, politisk kommentator på SVT, tycker att det är en onödig fråga att ställa.

”Det är klart att det är en mycket problematisk fråga, men framför allt skapar den ett olyckligt fokus på föreställningen att journalistiken är partipolitiskt driven. Ingenting i forskningen om moderna, svenska valrörelser visar att ena eller andra sidan systematiskt har gynnats, så inget styrker att svensk journalistik är partipolitiskt styrd”, säger Knutsson.

(Anm. Nej, det finns inget som styrker att svensk journalistik är partipolitiskt styrd – eftersom frågan varit så känslig att ingen fått/vågat undersöka saken. Följaktligen kan inte heller Jesper Strömbäck styrka sitt påstående om motsatsen.

Programmet Sant eller falskt ska sändas nästa år och programidén är att granska påståenden som främst sprids på sociala medier, försöka komma fram till om dom stämmer eller inte och sen publicera svaren i programmet.(SR).

Varför inte låta någon utomstående – någon opartisk genomföra undersökningen ?
Varför inte släppa in Kent Asp, professorn i journalistik ?
Eller är det bara Jesper Strömbäck som är tillräckligt pålitlig ?

Relaterat om media.
Vi tvingas skattevägen betala för förljugna vänsterliberala skittidningar som allt färre köper. (Läs mer).
När SD:s riksdagskvinna Anna Hagwall motionerade om att avskaffa presstödet för att minska maktkoncentrationen så startades omedelbart ett mediadrev mot henne och SD, vilket resulterade i att SD-ledningen placerade henne i frysen. Nu vill SD-ledningen utesluta henne, om man får tro AB.

/Elfyma+