Har TV-licensen blivit frivillig ?

29 november, 2016

Jag tillhör fortfarande de laglydiga idioter som betalar TV-licens för att få äga en TV-apparat som kan ta emot NatGeoWild och andra intressanta program som inte finns i SVT:s utbud.

Mina licenspengar går huvudsakligen till att producera och sända SVT- och SR-program som framkallar illamående, ilska och ångest som inte ens en rejäl klunk konjak förmår dämpa längre.

Ja, jag följer även en massa andra lagar, uppfostrad som jag är att göra rätt för mig. Men snart är även min smärtgräns nådd.

TV-avgiften är lika ologisk som att införa bokhylleskatt för att finansiera utgivning av böcker jag aldrig läser. Eller kassettskatten, CD/DVD-skatten och datalagringsskatten som infördes för att finansiera musik jag aldrig lyssnar på.

Men det finns dom som skiter i svenska lagar och förordningar.
Det kan de göra med polisens, P-vakternas och TV-kontrollanternas goda minne.

Bildresultat för parabolantennerNo Go-zoner för TV-kontrollanter

För i invandrartäta områden gäller andra lagar än de svenska.
I dessa ”lagar” ingår inte att betala TV-licens och andra avgifter.

Enl. Radiotjänst betalar bara 3,5 miljoner hushåll TV-licens.
Uppåt 800 000 hushåll struntar i att betala TV-licens.

Var dessa hushåll finns kan förklaras av att TV-kontrollanterna inte vågar sig in i invandrartäta områden. Villaområden är däremot överrepresenterade som licensbetalare, troligen även som skattebetalare (Läs mer).

Att ta ut TV-avgiften på skattsedeln istället innebär ingen större skillnad.
De som lever på socialbidrag eller jobbar svart slipper ju betala ändå.

Ersätt i stället TV-licensen med betal-TV (On demand TV).
Då tvingas SVT producera program som folk vill se – och betala för.

/Elfyma+

Annonser

SVT synar sig själv för att avliva ”påståenden”

29 oktober, 2016

En Miljöpartist i Riksdagiset har lagt en motion som syftar till att säkra de rödgrönas dominans i Public Service, oberoende av valutgången.
Motionen har rubriken: ”Säkra public service från kuppförsök”

Apropå vänstervridningen inom Public Service, som forskaren Kent Asp avslöjat i en undersökning från 2013, se diagram.

Journalisters partisympatier

En redaktion på SVT har i dag skickat ut ett mejl där 1500 SVT-medarbetare anonymt ombeds att svara på frågan om vilket parti dom röstar på. Enkäten ska användas i ett kommande program som ska undersöka om det stämmer att SVT är vänstervridet, vilket är ett vanligt ”påstående”.
Mats Knutsson, politisk kommentator på SVT, tycker att det är en onödig fråga att ställa.

”Det är klart att det är en mycket problematisk fråga, men framför allt skapar den ett olyckligt fokus på föreställningen att journalistiken är partipolitiskt driven. Ingenting i forskningen om moderna, svenska valrörelser visar att ena eller andra sidan systematiskt har gynnats, så inget styrker att svensk journalistik är partipolitiskt styrd”, säger Knutsson.

(Anm. Nej, det finns inget som styrker att svensk journalistik är partipolitiskt styrd – eftersom frågan varit så känslig att ingen fått/vågat undersöka saken. Följaktligen kan inte heller Jesper Strömbäck styrka sitt påstående om motsatsen.

Programmet Sant eller falskt ska sändas nästa år och programidén är att granska påståenden som främst sprids på sociala medier, försöka komma fram till om dom stämmer eller inte och sen publicera svaren i programmet.(SR).

Varför inte låta någon utomstående – någon opartisk genomföra undersökningen ?
Varför inte släppa in Kent Asp, professorn i journalistik ?
Eller är det bara Jesper Strömbäck som är tillräckligt pålitlig ?

Relaterat om media.
Vi tvingas skattevägen betala för förljugna vänsterliberala skittidningar som allt färre köper. (Läs mer).
När SD:s riksdagskvinna Anna Hagwall motionerade om att avskaffa presstödet för att minska maktkoncentrationen så startades omedelbart ett mediadrev mot henne och SD, vilket resulterade i att SD-ledningen placerade henne i frysen. Nu vill SD-ledningen utesluta henne, om man får tro AB.

/Elfyma+


Jan Helin gömmer sig under sekreterarnas kjolar

29 september, 2016

Välkommen till sveriges allsmäktiga Statstelevion,
vi svarar inte längre på några frågor från tittarna.
Vi skiiiter i vad titarna tycker om oss.

Så säger dom förstås inte -men det är vad dom menar.
Debatt om debatten om debatten i SVT.

/Elfyma+


Våldsvänsterns Silvana Imam blir sommarvärd i SR

11 juni, 2016

Rappartisten Silvana Imam som rapar om att ”slakta” sverigedemokrater kommer i år vara sommarvärd i Sveriges Radio P1. (Läs mer)

Politisk korrekt budskap enl. statens propagandaradio.

”Vet vad du tänker nu men du vet hur det går för dom
Som kommer hit och låter som Jimmie Åkesson
Dom som skiter i blatten, vill ha svinen vid makten
Så gå och slipa kniven och skicka grisen till slakten”

När får vi höra knivmördaren Mijailo Mijailović som sommarvärd ?

Hur skulle SR reagera om det var Bibi Rödöö, Alexandra Pascalidou eller någon annan av de rödgröna kommissarierna som skulle slaktas ?

/Elfyma+


Årets aprilskämt i DN ?

1 april, 2016

Högt betyg till mediers trovärdighet, skriver DN idag.
(Uppdaterat)

Under senare tid har det förts en livlig debatt om mediernas trovärdighet, med fokus på rapporteringen om invandring och flyktingmottagande.

Från olika håll har det hävdats att medierna inte är att lita på, en uppfattning som nyligen också framfördes av de tidigare toppmoderaterna Ulf Adelsohn och Lena Adelsohn-Liljeroth i ett DN-reportage.

En undersökning från DN/Ipsos visar dock att den breda allmänheten hyser stor tilltro till såväl Sveriges Television och Sveriges Radio som Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. 75 procent uppger att de har mycket eller ganska stort förtroende för Sveriges Television. Motsvarande andel för Sveriges Radio är 73 procent.

Framför allt är dagens Ipsos-undersökning en väldigt dålig nyhet för de främlingsfientliga och antimuslimska sajter som kallar sig själva alternativmedier. Dock är det en nyhet som deras läsare inte lär få ta del av, eftersom själva grundidén på dessa sajter är att bara publicera sådant som kan förstärka deras världsbild. (DN).

Kommentar:

Köpta undersökningar bekräftar vad uppdragsgivaren vill bevisa.
Men verkligheten låter sig inte manipuleras lika lätt.

Varför förlorar tidningarna läsare/köpare -om förtroendet är så högt ?

Varför vinner alternativmedia alltfler läsare -om förtroendet är så lågt ?

Varför måste Public Service finansieras med en tvångsavgift för innehav av TV-mottagare, om det nu är så många som gillar Public Service ?
Varför inte bara en avgift för kanaler folk vill se ?
Hur många vill betala för att få nyheter på arabiska ?
Är politrukerna rädda för att inte klara av konkurrensen ?

EXTRA !
Från trovärdig källa (SR) meddelas idag att Radiohuset blir asylboende för minst 1000 asylsökande. (Läs mer).
De manliga journalisterna får städa toaletterna och bädda sängarna.
De kvinnliga får natta gossebarnen och ge dem önskad service.
Det blir all inclusive service i stället för public service

/Elfyma+


Anarki på SR-Ekot. Extremist kuppar in nyheter

16 december, 2015

Sveriges Radio har anställt My Vingren från vänsterextrema våldsgrupperingen Researchgruppen, f d AFA Dokumentation. När hennes första ”scoop” kom, gick hela journalistkåren igång.

My Vingren- agendajournalist på Sveriges Radio

Kl 03.10, onsdagen den 16/12 kommer det en fet rubrik som på ett koordinerat sätt är ute i hela mediasverige innan vanligt folk hunnit gå till jobbet.

”Romska EU-migranter registrerades av polisen” är rubriken som gjorde att nyheten blev viral.
http://sverigesradio.se/sida/artikel….

När Granskning Sverige ringer till Ekots chef Göran Dahlqvist, för att fråga vad som egentligen är nyheten, blir svaret faktiskt förvånansvärt ärligt.

-Ja, jag frågade faktiskt samma sak när jag kom till redaktionen i morse, säger Göran Dahlqvist.

Göran Dahlkvist, som är ansvarig utgivare på Ekot, har alltså inte heller förstått vad det är som är nyhet, med att intervjua uteliggare och polisen, utan att avslöja någon fakta. ”Nyheten” är att polisen nu efteråt, skall kolla upp om det finns någon notering om ”etnicitet”. (Läs mer)

/Elfyma+


SR förtalar Granskning Sverige &Nina Drakfors

26 november, 2015

Granskning Sveriges uppringningar av makthavare och journalister börjar nu uppmärksammas av mainstreammedia.

Motdraget är att försöka misskreditera GS och Nina Drakfors genom att beljuga och utmåla dem som rasideologer o.dyl.

Målet är uppenbarligen att Nina Drakfors ska sparkas från sitt jobb som socialsekreterare.
Det kallas ”journalistik” och ”yttrandefrihet” på nysvenska.

Sveriges Radio gjorde den 23/11 2015 en tendentiös artikel i syfte att få Nina Drakfors sparkad från jobbet och hotad av muslimer. Nina Drakfors ringer dock snabbt upp journalisten Sten Lillieström och börjar ställa motfrågor. Givetvis utan att få några svar.

Precis som när Johan Andersson ringer, så kommer Sten Lillieström med undanflykten att han är ledig.

Lillieströms chef Gabriel Byström går i stället ut på SR:hemsida, för att slippa besvärande frågor från lyssnarna, och försvarar tilltaget.
SR lever inte upp till den förpliktande devisen ”Public Service”.

Wikipedia:
Public service
(i allmänhetens tjänst, allmännyttig, allmänradio eller allmän-TV) är radio- eller TV-verksamhet som syftar till att ge allmänheten en särskild sorts berikande programutbud genom att företaget i fråga har ett avtal med staten rörande bolagets innehåll.

Termen har dock olika betydelser och tenderar att missbrukas av länder som har statligt styrda åsiktsmedia, där enbart den styrande regimens åsikter släpps fram.

/Elfyma+