Foliehatten beskriver hur verkligheten kommer ikapp våra miljöfanatiker.

Är en elbil en batteribluff? Hade fabrikanterna offentliggjort prestandamodeller för elbilens batterier från fabrik, hade en normal tänkande person aldrig köpt en elbil.

Batteriet har är en medellivslängd på 4-5 år. Det tappar i snitt 15% av kapaciteten på 2 år. Sista året kan inte batterierna prestera med än högst 60 %. Med varje minusgrad tappar du i snitt 5% effekt.
+3 grader, är kyla för en elbil!
Källor: här – här – bra uträkning frän Stanford här!

De senaste åren har man läst i artiklar, om hur forskare hittat på revolutionerande nya batterisystem som ska mer än dubbla kapaciteten av dagens batterier, men trots att man läste sådana artiklar, redan för 10 år sedan, så verkar inget hända ute hos konsumenten.

Elbilsfantasterna begriper inte, att batterierna inte trivs speciellt annat än i idealtemp. Det går att göra ett enkel test. Om man har en laddningsbar ficklampa i sina ägor, laddar man ficklampan och lyser med den tills batteriet tar slut. Ladda på nytt och stoppa in den i frysen, gärna mer än ett dygn, innan lampan ska tändas.
Då kanske även en miljöpartist som Lövin, kan börja förstå problemet! Tyvärr spelar fakta ingen roll för Lövin , hon kör elbil för klimatet, in i kaklet och grinar illa, när sanningen blir ett faktum! Åsna och vagn passar bättre för Lövin. I vagnen där bak kan Löfvén och någon till sitta!

Eltandborstar, rakapparater, mobiltelefoner och laptops, allt med batteri blir sämre med åren, har säkert de flesta redan konstaterat, så det ska bli intressant och se framtiden, för elbilar. Det kan bli en rejäl chock och dessutom en mycket dyr affär, att äga en elbil.
Staten drar in åtskilliga miljarder på fossila bränslen. När inkomsterna minskar, kommer alla elbilar att få en kilometerskatt.
En bensindriven bil drar snitt 0,8 l/mil. Skatten blir då 8:-/mil. Räkna med att elbilen får en skatt på cirka 0,80 öre.

Ändå ska svenska folket tvingas betala för dumheterna.

Varjager

Lämna en kommentar