Vit makt, röd makt

Invandring och mörkläggning

Vit makt är ett begrepp som jag främst förknippar med det slags musik som skinheads gillade på åttiotalet. Varken musiken eller skinheadsen har överlevt, som jag förstått det. Frågade någon mig i dag om det finns vit makt-miljöer i Sverige skulle jag svara att jag inte tror det, men att jag inte vet. Jag har aldrig träffat någon som sagt sig höra hemma i en sådan miljö. Kanske begreppet är rättvisande för Nordiska motståndsrörelsen, men jag misstänker att det också för medlemmarna där är det ett lite konstigt och främmande begrepp.

När jag googlar Vit makt hamnar jag först på Wikipedias definition. Där kan man läsa att begreppet kommer av engelskans ”White Power” och är en internationell högerextremistisk rörelse bestående av flera hatgrupper, närstående nynazism.

Jag har skrivit om massinvandring och dissidenter i närmare ett decennium och aldrig någonsin kommit i kontakt med vare sig personer eller grupper som…

Visa originalinlägg 1 000 fler ord

1 Responses to Vit makt, röd makt

  1. Incmaster skriver:

    av de extremt antivita kulturmarxistiska MSMedierna I Väst inkl Sverige så ses vit nationalism som något fult ja tom att vara vit ses som provocerande i sig…….och på vissa standuppcomedian places i tex NY kan man öpptet skämta om att mörda vita då de är av naturen är onda enligt den kulturmarxistiska tesen. Det har gått så långt att ledande personer oftatst tillhörande en lite grupp etnocentriskt folk som uttrycker att de vita folken ”måste försvinna”
    ingen anklagar dessa för racism ty endast vita kan vara nassar och är det per definition om man bara är vit allt enligt kulturmarxismens spelregler……………..

    nedan (((Marx Horkheimer))) om hur man vill infiltrera samhällen med kulturmarxism (se även Frankfurtskolan)

Lämna en kommentar