”24 Journalistik” skrämmer gammelmedia

Traditionella media har fått en ny konkurrent på nätet, utan betalväggar.

24 Journalistik har sedan starten 2014 etablerat sig som en ny, relativt stor aktör på svensk mediemarknad.

Med snabba lokala nyheter, utan betalväggar, har 24 Journalistik profilerat sig som en ny utmanare på inte mindre än tio orter. Från Ystad i söder, till Uppsala i norr.

Nyligen har de också dragit igång ett redaktionellt samarbete med koncernen Mittmedia.

Journalistskrået förfasar sig nu över att ”24 Journalistik” lever på annonser och klickjournalistik, i likhet med Expressen, Aftonbladet och de andra ”seiööösa” tidningarna. (SR Medierna).

Bildresultat för löpsedlarBildresultat för löpsedlarBildresultat för roliga löpsedlarBildresultat för roliga löpsedlarBildresultat för roliga löpsedlarBildresultat för roliga löpsedlarBildresultat för roliga löpsedlar
Exempel på sk. seriööös journalistik (Inte satir)

Även Sörmlands Media behöver konkurrens -så att de skärper sig.

Relaterat: Dagspressen fortsätter tappa läsare, popularitet och webbtrafik

/Elfyma+

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: