”Hattidningen DN” sprider fake news

DN följer inte sina egna pressetiska regler. De beljuger bl.a Nya Dagbladet utan att låta dem bemöta DN:s oriktiga påståenden.
(Tidigare inlägg).

Alternativa media påstås vara invandrarfientliga och för att vara lierade med folk som har slaviska rötter från Ryssland och Ukraina – underförstått agenter från Kreml.

Vad ska de då tänka om mig – en invandrad purfinne med troliga rötter bortom Ural i nuvarande Ryssland. Perkele.

Det visar ju att Varjagerbloggen har tydliga kopplingar till Ryssland och Finland och att allt jag skriver är rysk eller finsk propaganda. Min vurm för heta saunabad styrker misstankarna.

Det var visserligen 7500 år sedan mina förfäder utvandrade från Ural, och ca 75 år sedan mina förfäder utkämpade det sista av många blodiga krig mot Ryssland/Sovjetunionen, men varför hänga upp sig på såna små detaljer ?

OBS ! Vi har inga kopplingar till några potentater, varken inhemska eller utländska, till skillnad från MSM som dagligen prostituerar sig.

/Elfyma+

One Response to ”Hattidningen DN” sprider fake news

  1. Luntan skriver:

    Här har du en landsman, – visserligen s.k. Finlandssvensk men eftersom jag föddes i krigets Helsingfors den 30 jan. 1944 och växte upp där i 23 år innan jag emigrerade till Sverige för bättre villkor, fick jag en finsk mentalitet formad av krig och efterkrigstidens svält som jag är stolt över. Å andra sidan är släkten ursprungligen från Uppsala på 1600-talet då någon dräng(?) för att inte hamna i 30-åriga kriget smet till den Östra Riksdelen… Det är många som inte vet att bl.a värmlänningar kan ha en finsk ”urfader”. Bl.a hade Den på sin tid populäre värmlänningen Statsminister Tage Erlander det. – Se siitä!

Kommentera

