Extremväder

Det är inte bara Lars Bern på bloggen Antropocene som opponerar sig mot den tilltagande klimatalarmismen som blivit en religion som inte får ifrågasättas.

Invandring och mörkläggning

extrem
Under hösten har jag läst in mig på det som brukar kallas för global uppvärmning. Det är ingen fråga som jag tidigare intresserat mig för. Jag har följt medias nyhetsrapportering på det sätt som många av oss gör, utan att särskilt fördjupa mig. Nu vet jag mer och har blivit chockerad. Lurendrejeriet när det gäller klimatet är mer kompakt än när det gäller mörkläggningen av invandringens konsekvenser. En kritiker skrev till och med någonstans att det är den största och mest kostsamma bluff som mänskligheten någonsin utsatts för. Några namnkunniga kritiker utöver Trump har inte märkts i debatten, inte bland journalister och inte heller bland forskare eller bland politiker.

För tio år sedan flög den amerikanske vicepresidenten och fredspristagaren Al Gore världen runt med sin propagandafilm ”En obekväm sanning”. På grund av utsläppen väntade oss dödsbringande värmeböljor och köldknäppar, stormar och orkaner, skyfall med åtföljande översvämningar och jordskred, alternativt…

View original post 1 631 fler ord

2 kommentarer till Extremväder

  1. Pica pica skriver:

    Idag, med den exploderande informationstekniken sprids en otrolig massa desinformation för att få oss på rätt spår. Det krävs en hel del engagemang och ryggrad för att stå emot och inte bara konsumera skiten istället för att tänka själv. Blir man sen mobbad och förklarad för idiot blir det än tuffare.
    Man kan ju börja med att granska dessa ”alarmisters” motiv. I de allra flesta fall rör det sig om makt och pengar.

  2. ulf dahl skriver:

    För några år sen gick jag till Biblioteket och lånade två böcker. En var Gores bok den andra var skriven av expert på klimatet dom senaste 10000 åren. Gores bok läste förordet på,sen insåg jag att den var totalt lögnaktig ,för i för ordet sa Gore att klimatet inte hade för ändras dom senaste 10000 åren. Vilket jag visste var en lögn och det bekräftades i bok nummer 2 Dom senaste 1000 åren har det gått att gå över Nilen vid Kairo på is ,till att plocka vindruvor i Moskva på julafton

Kommentera

