Har TV-licensen blivit frivillig ?

Jag tillhör fortfarande de laglydiga idioter som betalar TV-licens för att få äga en TV-apparat som kan ta emot NatGeoWild och andra intressanta program som inte finns i SVT:s utbud.

Mina licenspengar går huvudsakligen till att producera och sända SVT- och SR-program som framkallar illamående, ilska och ångest som inte ens en rejäl klunk konjak förmår dämpa längre.

Ja, jag följer även en massa andra lagar, uppfostrad som jag är att göra rätt för mig. Men snart är även min smärtgräns nådd.

TV-avgiften är lika ologisk som att införa bokhylleskatt för att finansiera utgivning av böcker jag aldrig läser. Eller kassettskatten, CD/DVD-skatten och datalagringsskatten som infördes för att finansiera musik jag aldrig lyssnar på.

Men det finns dom som skiter i svenska lagar och förordningar.
Det kan de göra med polisens, P-vakternas och TV-kontrollanternas goda minne.

Bildresultat för parabolantennerNo Go-zoner för TV-kontrollanter

För i invandrartäta områden gäller andra lagar än de svenska.
I dessa ”lagar” ingår inte att betala TV-licens och andra avgifter.

Enl. Radiotjänst betalar bara 3,5 miljoner hushåll TV-licens.
Uppåt 800 000 hushåll struntar i att betala TV-licens.

Var dessa hushåll finns kan förklaras av att TV-kontrollanterna inte vågar sig in i invandrartäta områden. Villaområden är däremot överrepresenterade som licensbetalare, troligen även som skattebetalare (Läs mer).

Att ta ut TV-avgiften på skattsedeln istället innebär ingen större skillnad.
De som lever på socialbidrag eller jobbar svart slipper ju betala ändå.

Ersätt i stället TV-licensen med betal-TV (On demand TV).
Då tvingas SVT producera program som folk vill se – och betala för.

/Elfyma+

12 kommentarer till Har TV-licensen blivit frivillig ?

  1. MartinA skriver:

    Det här är faktiskt ingenting att vara stolt över. Någon gång måste man faktiskt skaffa sig den moraliska resning som krävs för att kunna göra motstånd mot den här staten. Det här duger inte.

    • Björngunnar skriver:

      Hur tänker du nu?
      Vad är det som man inte bör vara stolt över.
      Själv skulle det aldrig falla mig in att titta på tv och det beror på att all media är infiltrerat av du vet vem!

      • MartinA skriver:

        Artikeln yvs litet mellan raderna över att vara fortsatt ”moralisk” och fortsatt betala TV licensen. Jag ville bara hjälpa till genom att berätta att det faktiskt finns allt fler svenskar som inte tycker att det är bra på något sätt, snarare motbjudande.

      • Björngunnar skriver:

        Reinfeldt betalade inte heller tv-avgiften.
        Först förstörde han Sverige och nu har han belönats med ett arbete på en amerikansk storbank vars ägare är av okänd etnicitet.
        Eller utvald etnicitet eller man bör överhuvudtaget inte nämna dem?

      • MartinA skriver:

        Min kommentar handlade inte om det. Den handlade om att i dagens läga är det en patriotisk plikt att INTE betala tv licensen. Du diskuterar någonting helt annat.

      • Björngunnar skriver:

        Ja kanske det ja…
        Men livet är mångfacetterat och min lösning att slippa den ” utvalda” hjärntvätten är att kasta ut tv-helvetet.
        Att låta min tv ligga i snöslask en vinter innan jag körde den till tippen gav mig viss tillfredsställelse för mitt hämndbehov.
        Tv tittande kan jämföras med drogmissbruk…

      • MartinA skriver:

        Jag har inte haft tv sedan nittiotalet.

      • Björngunnar skriver:

        Det låter bra!
        I sjätte klassen fick vi den retoriska frågan varför Tv-apparater var så billiga i Sovjetunionen och rätt svar eftersom ingen annan än läraren visste det var, för att kunna indoktrinera befolkningen.
        Men det är ju inte själva apparaten det är fel på.
        Det är ju inte heller pappret i tidningar det är fel på utan det som står i dem.
        Förr skrev man mycket om olyckor och elände och det gör man väl ännu och varför gjorde man så?
        Annars är väl syftet mest att söndra och härska?
        Det påminner om de 8 partierna i Sverige, välj vilket parti du vill…

      • MartinA skriver:

        Jag väljer inget av dem heller. Jag tycker det är viktigt att erkänna att det inte finns någon politisk lösning på vad globalisterna har ställt till med här.
        En kombination av en mycket hårdare verklighet och regimens inkompetens är det som kommer rösta bort dem. Medan vi väntar på det är allt vi kan göra att organisera oss, knyta kontakter, att lägga manken till för att förbättra kontakten med familj och grannar och bygga upp robusthet i våra egna liv. Och att försöka arbeta för att förbättra vår kultur.

  2. xmaverickx skriver:

    Jag har inte betalat licensen på över 25 år (fick ett brev från Radiotjänst för några dagar sedan som brändes), förutom några månader -92 pga att brorsan som var på besök gick och öppnade dörren när det ringde och utanför stod en stasiagent med block och penna och inne i vardagsrummet stod TV:n på, vilket han svinet, kunde se och höra.
    Kontaktade efter några månader RadiOtjänst per telefon och sa att min TV (apparat för att programmera boskapen/slavarna) hade gått sönder och att jag inte hade råd att vare sig låta laga den än mindre köpa en ny.
    De till och med betalade en liten summa tillbaka till mig.
    Att betala TV-licensen är som att betala bödeln för besväret han har att behöva avrätta en.
    ”The mind of a slave asks, Is it legal? The mind of a free man asks Is it right?”
    Att betala för propaganda är inte rätt, att dessutom betala för propaganda riktad mot en själv är masochistiskt och sjukt.

  3. elfyma+ skriver:

    Om vi avskärmar oss helt från MSM så får vi nog lägga ner bloggen.

    Eller göra som fjortisarna som skriver om självupplevda saker.

    Tror inte att intresset är så stort för vad jag åt till frukost i morse, vilket rakvatten jag använder eller märket på min favoritkonjak.

  4. […] Tjänstemän från Kronofogden begärde skydd av polisen när de skulle göra hembesök hos en utpekad extremist – men fick nej. Anledningen: Mannen bodde i ett ”farligt område”. (SVT). (Bild).(Relaterat) […]

Kommentera

