Oisín Cantwell mannen som get hat media ett ansikte.

Har i ett alster (Varning länk till Aftonlögnen) hittat en svensk som gjort sig skyldig till ett sexuellt övergrepp. Detta försöker han framställa som Svenska kulturer och traditioner. Men som vanligt skjuter han långt i från målet. Ungefär som när han vill skjuta svenskar.

Men härförleden snubblade jag över en dom i Svea hovrätt som gjorde mig fundersam.
Ni kan typen. Den pursvenska sköna killen. Äldre än 20, yngre än 30. Kepsen bak och fram. Förfest och groggar med polarna innan det är dags att dra ner på krogen i den medelstora staden.

Plötsligt är han som förbytt. Våldsam och hotfull. Knuffar ner henne i sängen. Håller så hårt i armarna att hon får blåmärken. ”Jag ska döda dig i kväll.”
Kvinnan lyckas slita sig loss och springer ut i hallen för att larma grannarna. Mannen hinner ifatt, armen upp bakom ryggen, hon tvingas tillbaka till sovrummet.
Han tar fram sitt kön och för det mot hennes ansikte. Hon är säker på att han kommer att våldta henne. Hon är rädd och gråter. Men plötsligt kommer han till sans och säger ”jag kan inte göra det här”. Den tidigare ostraffade svennebananen, som bara har vaga minnen av att ha kysst någon, döms till villkorligt och samhällstjänst för att sexuellt ha ofredat dem samt för misshandel och olaga hot.
Vad säger ni, ska vi försöka förklara dessa brott med de kulturella förhållanden som råder i Sverige?”

Om han kunde läsa och förstå vad han själv skriver så är det en enorm skillnad mot de övergrepp som numera är vardag i vårat samhälle. Jag skall ge dig några exempel Herr Foliehatt.

två 17-åriga flickor i Arvika sexuellt ofredade

Ett gäng killar skrek på arabiska, gick ihop i grupp och började tafsa på en 13-årig flicka mitt i centrala Nässjö.

En 18-årig somalier våldtog under brutala former en 12-årig flicka i Sundsvall.

Efter som Cantwell är en av dem som förnekar all brottslighet som har med invandrare att göra kan jag upplysa han om att detta är snabba axplock. Men jag förväntar mig inte att Herr Cantwell någonsin kommer att se verkligheten i Sverige idag.

Varjager

2 kommentarer till Oisín Cantwell mannen som get hat media ett ansikte.

  1. pelle 3 skriver:

    Hej
    Jag har läst denna o en mängd andra bra bloggar under många års tid,,,,tycker ni gör ett jäkla bra jobb,,,,,,,men,är det inte hög tid att få ut ett budskap om vad det igentligen är som händer i europa,sverige,osv,,,,vad är agendan? Vilka tjänar på förfallet? Vilka styr politiken,medierna ,ekonomi ?osv?vill absolut inte verka otacksam,,,men det finns väl ingen normal människa i sverige som inte fattar att det går åt pipan med landet,,,,,,skulle bli tacksam om ni tog upp vilka det är som står över sd o dikterar deras politik,,,,,,,man gör inte som sd gjorde med ungdomsförbundet,,,,,med nato,,,,,,uteslutningarna,,,,,,,expo,,,,,,,,jag vill kräkas på ett parti som jag var medlem i förut,,,,dom ska inte ens få min röst
    En besviken pelle

  2. Pica pica skriver:

    Den där Cantwell behöver möta en grupp menaiter en kväll när han går hem och få blir riktigt omhändertagen av dem alla. Trots sin homofobi brukar de inte vara så nogräknade med i vilket hål de stoppar den.

    Kanske det är det Cantwell hoppas på….

Kommentera

