En mindre promenad

Malmö 5-8-2016

 

http://www.svtplay.se/video/9796178/svt-nyheter-skane/svt-nyheter-skane-4-aug-21-25?start=auto

 

Till Matilda Pyk och andra godhetsapostlar i Ö. Hoby med omnejd!

 

För det första så förstår jag inte vad problemet med att det finns en chaufför, om det nu är sant, som inte stannar för att låta dom färgade s k flyktingarna att stiga upp på bussen.

Troligtvis så har även dessa för Migrationsverket uppgett att dom har fotvandrat under månader och kanske år ända från Eritrea upp genom Afrika och genom hela Europa för att ta sig till det förlovade landet här uppe i norr. Så vad är problemet om dom får gå några kilometer  för att komma dit dom ska här i Sverige? För så vandringsvana personer så borde dom korta sträckorna inte vara något större besvär. Plus att Migrationsverket hade sparat in kostnaderna för månadskort hos Skånetrafiken.

 

Jag vet inte om dom aktuella färgade personerna går under kategorin ”ensamkommande flyktingbarn” vilket dom mycket väl kan göra eftersom åldersgränserna för dessa kan innefatta allt från 10 år upp till 40. När jag ser mannen i inslaget klappa en av dom på huvudet så misstänker jag att ni anser att dom är barn, eller hur ligger det till med den saken?

 

F. ö Matilda Pyk och ni andra så tycker jag att ni skall ställa upp med boende och stå för dessa herrars, eller barns, samtliga kostnader ur egen ficka. Sedan kan ni göra detsamma med alla deras anhöriga som också antagligen snart befinner sig här. Så länge ni inte gör det utan låter det allmänna stå för detta så att ni i lugn och ro kan fortsätta er hycklande godhetsteater utan några som helst kostnader för er själva, så tycker jag bara att man kan bemöta ert handlande med förakt.

 

Jag tycker att busschauffören, om han nu finns, skall ha en eloge för sitt påstådda handlande. Det bevisar att det tydligen finns människor som nu är så förbannade på dessa lögnare som kallar sig för flyktingar och drar valser om förföljelse och flykter och promenader genom världsdelar och som många gånger när dom är här ägnar sig åt både mord, rån, våldtäkter, misshandel, anlägga bränder, bedrägerier och annat samt kostar oss ofantliga summor. Nu påstår jag inte att dom aktuella herrarna, eller barnen, i inslaget gör detta.

 

Och vi blir fler och fler som har fått nog av dessa hitkomna s k flyktingar. Jag tycker ni skall passa på att fråga herrarna, eller barnen, varför dom inte har sökt asyl i något annat EU-land som dom har passerat innan dom kom hit. Varför är det bara Sverige som gäller? Jag och många med mig hade varit mycket intresserade att få ett svar på den frågan, så hör gärna av dig Matilda, angående detta.

 

Och naturligtvis så var ju Sydnytt på plats omedelbart i Ö. Hoby och gjorde ett reportage om detta fasansfulla påstådda rasistiska brottet om en busschaufför som inte stannar och tar upp personer p g a deras hudfärg. Jag tycker att du skall ta upp kontakten med dom igen och visa upp detta mail och berätta för dem att undertecknad är villig att ställa upp i ett inslag och där motivera sina synpunkter varför jag har förståelse för busschaufförens handlande. Jag är dock ganska övertygad om att dom inte kommer att visa samma intresse angående detta som för dina skyddslingar från Eritrea.

 

M V H

Sandor Herold, Malmö

Kommentera

