Sanningen kan framstå som hat, för de som hatar sanningen.

Ovationer…..

Till Ylva Johansson, (s)
http://www.sydsvenskan.se/sverige/staende-ovation-till-ylva-johansson-pa-s-kongress/
Angående ditt tal och stående ovationer på kongressen i Helsingborg den 9/4 så har jag följande kommentarer:
– Den åsikt som du uttalar angående ensamkommande flyktingbarn – som jag benämner för gökungar – och som löd “Jag hoppas att det finns människor som ser den fina killen i alla dessa ensamkommande ”, vill jag bemöta. Jag tror knappast att föräldrar och anhöriga till den av en somalisk gökunge mördade Alexandra Mezher, 22 år, hade deltagit med stående ovationer som dom mer eller mindre tydligen sinnesslöa deltagarna hyllade dig med för detta vidriga uttalande.
Den somaliske gökungen stack med berått mod ner Alexandra bakifrån på ett gökungeboende i Mölndal. Men det tycker du väl var fint gjort av den fine killen? Den somaliske gökungen visade sig i vanlig ordning när det gäller dessa gökungar vara betydligt äldre än han uppgett.
Alexandra Mezher är bara en  i raden av dom som bragts av livet av en av dessa som du kallar fina killar. Hur många våldtäkter, misshandel, rån och tafsräder dessa fina killar har utfört kan man inte ens hålla ordning på längre. För att inte tala om alla anlagda bränder på gökungeboenden som gökungarna själva är skuld till.

Vad det gäller din 15-årige son så kan jag bara helt frankt erkänna att skulle det hända något av ovanstående honom som en vad du kallar fin kille är skyldig till, så skulle jag spontant fira detta med en stående ovation. Och detta gäller inte bara dig utan också om det skulle hända någon annan av dom politiker som är skyldiga till det tillstånd som råder i landet. Då om inte förr så kanske ni skulle tänka er för innan ni kommer med vidriga uttalanden om fina killar.

Om du undrar varför jag kallar dom “fina killarna” för gökungar så kan du googla på göken och där läsa var göken lägger sina ägg. Detta förfarande kan direkt överföras på gökungarnas föräldrar.

Till registratorn vill jag bara säga att jag hoppas att du ser till att Ylva Johansson får läsa detta mail.

Sandor Herold, Malmö

Kommentera

