Till Cecilia Höglund, Rotary Falsterbo-Vellinge.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/starka-reaktioner-pa-valdsuppmaningar/

Det är konstigt att det alltid är ”slutna grupper” och aldrig några bevis som gäller.

 

Tydligen så finns det gott om lite naiva och blåögda s k godhetsapostlar i Vellinge kommun. Förmodligen så kan detta bero på att man hittills levt ett mera skyddat liv än vad vi som bor t ex i Malmö har gjort när det gäller s k flyktingar och s k ensamkommande flyktingbarn.

Min familjs personliga erfarenheter av dessa är när våran grabb vid femton års ålder på midsommarafton 2005 blev rånad av tre invandrarkillar samt när min nu avlidna mor blev väskryckt av en invandrarkille. Båda händelserna ägde rum i utkanten av Rosengård i Malmö.

Är själv av utländsk härkomst enär jag kom till Sverige 1956 vid fyra års ålder från Ungern. Mina föräldrar tillsammans med mig flydde över gränsen till fots till närmaste grannland som kunde ge oss skydd, d v s Österrike. När vi någon månad senare lämnade Österrike i svenska Röda korsbussar så upphörde vår flyktingstatus. Vi flydde alltså inte till Sverige, vi reste. Jag skulle aldrig få för mig att påstå att vi flydde till Sverige eftersom detta inte skulle vara ett sant påstående. Vår flykt slutade i Österrike.
Vid vidare färd därifrån var vi resenärer, oavsett vad vi reste med och med vilka vi reste med.
Av samma skäl så anser jag inte att vi har några flyktingar i Sverige. Flyktingar från t ex Syrien flyr möjligen till närmaste grannland som Turkiet. Där slutar deras flyktingstatus. Vid deras vidare färd som går genom ett tiotal länder innan dom når det förlovade landet Sverige så är dom inte flyktingar i något av dessa länder. Eller anser du att dom flyr för sina liv från t ex Österrike till Tyskland eller från Tyskland till Danmark eller från Danmark till Sverige?
Vid ankomst till Sverige är dom inga flyktingar utan antingen invandrare eller emigranter av helt andra skäl än flyktingskäl.

Vad det gäller ditt engagemang av s k ensamkommande flyktingbarn så vill jag fråga dig på vilket sätt vi har skyldighet att ta hand om främmande människors barn som är bosatta på andra sidan jordklotet? Med vilken rätt skickar dom hit sina barn till oss för att vi skall ta hand om dom, bekosta deras boenden, ge dom skolgång, utbilda dom till något yrke, ta hand om deras sjukdomar mm mm? Har du aldrig hört talas om dom otaliga fall där dessa s k barn är betydligt äldre än dom utger sig för att vara?
Har du aldrig samvetskval när vi måste anordna boenden till dessa gökungar, som jag kallar dom, när våra egna svenska ungdomar är tvungna att många gånger bo kvar hemma hos föräldrarna ända upp i vuxen ålder p g a att det inte finns några bostäder? Jag har inte ens några skyldigheter längre till mina egna barn och än mindre har jag några som helst skyldigheter till dessa lögnaktiga gökungar som kommer hit och parasiterar på vårt samhälle.
Jag kallar dom gökungar för likt göken som lägger sina ägg i främmande fåglars bon och låter dessa föda upp sina ungar så på samma sätt så placeras dessa s k ensamkommande barn hos oss. Med vilken rätt?

Jag tycker du skall tänka efter vad  egentligen du gör mot ditt eget folk och land när du värnar och vurmar för individer som väller in här i hundratusental från dom lägst stående kulturer och samhällsbildningar som idag finns på vår planet. Kulturer där ständiga krig råder och där man löser alla konflikter med våld. Som kvinna skulle du tänka dig för ännu mer eftersom dom flesta av dom s k flyktingarna har med sig en kvinnosyn som inte hör hemma i våran civilisation. Kvinnan i dessa kulturer är mindre värd än boskap och behandlas också därefter.
Varför tror du att polisen i allt fler svenska städer idag går ut med varningar att kvinnor och unga tjejer inte skall vara ute eftermörkrets inbrott?

Så än en gång, tänk efter vad du gör mot ditt land och ditt eget folk. Hjälp inte till att förvandla Sverige till ett land av kaos, krig och terror och kvinnoförtryck.

M V H
Sandor Herold, Malmö

Kommentera

