När hyckleriet når nya toppar. Vänstern och dess hitta på argument.

Måns Vestin Ledamot i Vänsterpartiet Storstockholms antirasistiska utskott känner att han måste bekänna sina synder. Detta är ju ingen nyhet att vänstern har en mycket konstig syn på kvinnan sedan innan.

Han skriver.

Efter gymnasiet bodde jag i kollektiv, vi var fem grabbar i en villa. En dag fick jag höra att en av de andra hade våldtagit en tjej, på en fest i huset. Han försvann från stan, vi trodde att han aldrig skulle våga visa sig igen. Men på utflyttningsdagen dök han upp för att hämta sina grejer. Han hjälpte till att bära i några timmar. Ingen nämnde vad som hänt. En vanlig svensk kille som tog för sig av tjejers kroppar.

En kväll på krogen för drygt 15 år sen. Jag var full, riktigt full. Jag kände mig oemotståndlig, jag var kungen av dansgolvet. På väg till baren såg jag en tjej framför mig, hon kastade en blick bakåt och jag tyckte hon log mot mig. Jag lät min hand ta tag i hennes rumpa. Hon blev förbannad och hämtade en vakt. En kompis försvarade mig högljutt. Det kan inte ha varit han! Han skulle aldrig! Jag gömde mig i ett hörn och skämdes som ett djur.

Nej, jag skulle aldrig. Trodde jag, tills jag ändå gjorde det. Fast jag var både vänster och feminist. Det finns ingen ursäkt. Men med tillräckligt mycket alkohol i blodet så vann mitt kulturarv över min ideologi. Men när nån annan gör det. När ”nyanlända” förgriper sig på kvinnor i Köln eller antastar flickor på en konsert i Stockholm. Då vaknar de svenska männen till liv, då ska kvinnorna försvaras. Men en sak vet jag. När män tar för sig av kvinnors kroppar – då är det ett mansproblem. Inte ett invandrarproblem.”

Här kan man prata om att inte se skogen för att träden står i vägen. Detta innebär att försvara våra kvinnor får inte ske, inte om det sker på bekostnad av minskad massinvandring.

”Våldtäkter inom AFA, SUF och alternativmiljön är inget nytt. För tiotalet år sedan skrevs Den styckade stjärnans union om syndikalismen i Sverige efter 1976. Den tar  upp flera exempel på sexism och även våldtäkter och överfall på kvinnor inom rörelsen.
Exempel är från anarkistmässan 1994, då knarkare brötade in i feministtälten med tröjor som det stod ”Dead women don´t say no!” på s100;
Mattias Flyckts artikel i Arbetaren samma år tar upp flera fall av överfall på kvinnor i AFA och SUF i Uppsala;
anarkisttidningen Brand skriver att kvinnor degraderas i alternativ miljö (nr 4-1998) och berättar om en 13-åring som utsätts för våldtäktsförsök av en SUF-are.
Enligt obekräftade uppgifter hade AFA i Malmö en sida ansluten till hemsidan som bara behandlade problemet med våldtäkter inom rörelsen.”

Front i P3 gjorde våren 2006 ett uppmärksammat radioinslag där det framkom att unga kvinnor och tjejer i AFA våldtagits och kränkts av de äldre manliga medlemmarna och att det inte är något ovanligt inom gruppen. Enligt dessa så utreds dessa händelser internt istället för att polisanmälas.[16]

info14 skrev i samband med detta att ”info-14 skrev redan 2003 om det faktum att vänstersekten AFA lider av sådana problem med sexuella övergrepp och våldtäkter inom rörelsen att man varit tvungna att tillsätta en speciell grupp som tar hand om problemet…Det vi redan visste, och redan har avslöjat, har nu även bekräftats offentligt av nuvarande och gamla AFA-aktivister i P3:s program Front. I en serie av intervjuer med gamla och nuvarande AFA-aktivister avslöjar de redan kända sanningar. Påståendet om ett jämlikt och decentraliserat styre smulas sönder när deras aktivister känns på pulsen…Senare i programmet intervjuas även en ”veteran” som varit med i den särskilda våldtäktsgruppen sedan början. Hon berättar hur hon sa till sig själv, ”för fan, vad händer”, när hon tänkte på och såg alla sexuella övergreppen inom AFA.[17]

År 2014 angav Ung Vänster att AFA krävt att få talartid under en demonstration. AFA ”hotade med att sabotera manifestationen och se till att den inte skulle kunna genomföras. Hoten handlade också om att sabotera för andra demonstrationer runt om i landet, specifikt genom att stänga ute Vänsterpartiet och Ung Vänster bland annat i Malmö. Man pratade om att se till att artister som var inbokade inte skulle kunna uppträda. Männen var mycket aggressiva och var så högljudda att grannar i huset kom ut på balkongerna. De skrek att ”om vi inte får ha en talare på demonstrationen så kommer det att gå jävligt illa för er” och ombudsmännen blev kallade för ”fitta” och andra kränkande ord samtidigt som männen sa att de ”skulle pissa på dem”.” Vidare, ”Händelsen på distriktscentralen är allvarlig och går inte att beskriva som något annat än utpressning. Ombudsmännen som hotades och ofredades hade ingen möjlighet att ge besked, värja sig från männens påtryckningar eller själva ta sig därifrån.

Så låt oss säga att hans försök till att beskylla Svenska män för samma beteende är förståligt. Då han och hans gelikar är kända för det beteendet. Det kanske är därför att V är så sugna på massinvandring?

Varjager

Kommentera

