En myndighet som vilseleder

Tänkvärt om hur nationen styrs av ohederliga politiker och myndighetschefer.

När verkligheten inte längre kan döljas så säger de bara att ”vi har varit naiva” – och de kommer undan med det.
Återinför tjänstemannaansvaret och utkräv ansvar
-utan fallskärmar.

DET GODA SAMHÄLLET

8-26-13_11971

Patrik Engellau

Jag läser Migrationsverkets femte prognos för år 2015, som numera är nästan en månad gammal. Den får mig att för första gången fundera på att fly landet. Inte så mycket för invandrarnas skull som för myndigheternas och politikernas. Jag kan inte se annat än att Migrationsverket försöker att grovt förvilla läsarna, det vill säga mig och den övriga allmänheten (och kanske politikerna). Migrationsverkets vilseledanden är för grova för att kunna skrivas av som resultat av ouppmärksamhet. En snäll betraktare kanske skulle stämpla dem som uttryck för vårdslöshet. Jag tror att det ligger uppsåt bakom.

View original post 648 fler ord

En kommentar till En myndighet som vilseleder

  1. bengt bohman skriver:

    Det är väl som så, skulle någon av dessa säga vad de tänker, ja då är risken stor att bli arbetslös. Vi ser att fler och fler vaknar upp, största problemet är att hitta någon syndabock. Den största syndabocken är det ingen i dagsläget som vågar ge sig på. Men det närmar sig. Jag tror ett av de största problemet idag för regeringen är, om nu statsministern avgår, vem har de då att ta fram? 2 misslyckanden, Juholt/ Löfven. Värsta tänkbara vore Romsen/ Margot. Så till andra sidan, vem är där som skulle kunna ta över? Inte Bathra, hon anser jag skulle passa bättre i sin mans program ”Kvarteret skatan” Och vem av de andra? Så finns SD, men har ändå svårt att se att de kan styra landet. Fast för mig är det ändå det bästa alternativet just nu.

Kommentera

