Gökens förlorade värdegrund

Blev idag tipsad om ett inlägg av Julia Caesar, som jag tyvärr missat, eller glömt bort med ålderns rätt.
Inlägget handlar om värdegrund- om parasiterande värdegrunder.

Julia Caesar tar här avstamp från en välkänd fågels vedervärdiga beteende.(Snaphanen).

Det var Niklas Orrenius som i DN tipsade mig om inlägget. Tack Niklas !

Och när jag rannsakar mitt sviktande minne så visar det sig att jag tre månader tidigare skrivit ett inlägg på samma tema, efter att ha betraktat mina älskade sädesärlors förtvivlade kamp mot en gök våren 2014.

Mitt hjärta blödde för mina vänner – de flitiga och trevliga ärlorna.
Kände inget annat än avsky mot den elaka parasiterande göken.
(Varjager).

Har jag då också fel värdegrund och borde stenas tills döds tillsammans med Julia Caesar ?

För inget offer är stort nog på den politiska korrekthetens altare
– så länge vår tids överstepräster (journalisterna) inte drabbas själva.

PS: SVT:s expert vill se oss äldre döda och begravda, ju förr dess bättre.
Vem ska då försörja den hycklande ”mediaeliten” och deras skalbolag ?
För vilka är det som betalar TV-licenser och köper PK-tidningar ?

/Elfyma+

One Response to Gökens förlorade värdegrund

  1. TheMinimizer skriver:

    Sädesärlorna har ju möjlighet att lura göken på samma sätt, det här är fair play och t o m gökens skyldighet att luras om det är möjligt. Det viktiga är att göken sprids till så många länder som möjligt, innan oljan tar slut.

Kommentera

