Miljöpartiet vill rasera vår välfärd.

Det var Miljöpartiets dag igår i Almedalen och Åsa Romson (det ena av MP:s halvrör) talade.

Åsa Romson är en värdig representant för MP:s kärnväljare
– de överutbildade/felutbildade kvinnorna i storstäderna som lever på våra skattepengar
– feminister som tror att pengar växer på träden.

Romson har nu fått konkurrens om de världsfrånvända teoretikerna av den förre kommunistledaren Gudrun Schyman som inte heller arbetat på riktigt i någon mervärdeskapande näring. Att vara närig är något annat.


Romson i sällskap med populisten och skattefuskaren Gudrun Schyman.
De vill båda vara generösa med andras pengar -särskilt männens
Är det ABBA-Bennys miljon-donation som här går upp i rök ?

Romson talar fortare än hon tänker, ljuger som en borstbindare och lever inte som hon lär.

Det har meriterat Romson till den fina akademiska titeln Juris Doktor. Det säger en del om nivån på den akademiska forskningen i Sverige när avhandlingar från mytomaner som Åsa Romson godkänns. Bäva månde rättsväsendet om hon släpps in i domstolarna.

Jag avstår från att recensera hennes tal på temat
-pojkar är dumma – flickor är snälla.
Någon recensent tyckte att retoriken passade bättre i barntidningen Kamratposten.

Jag nöjer mig med att bjuda på Romson-grodor och MP-myter från tidigare inlägg. Håll tillgodo.

 Elfyma+

10 Responses to Miljöpartiet vill rasera vår välfärd.

  1. HH skriver:

    Denna Romson gör mig riktigt rädd. Eller jättejädd som jag säger ibland – ett favoritord en gång hos ett av mina barnbarn.

    Men Romson som har de mest kuriösa infall när det gäller vårt leverne har kanske aldrig reflekterat över det onda hos vegetarianerna? Jag menar den lilla moroten som tvingas upp ur den goda varma jorden för att kras, kras inmundigas? Eller de brutalt klippta bladen från kryddgården?

    Allvarligt talat. Jag vill högaktningsfullt säga detta högt till dagens politiker: GE F-N I MITT LIV OCH LÅT MIG LEVA DET VÄRDIGT UTAN ERA PEKPINNAR TILL DESS DET TAR SLUT!!

    Ni vet inte mer än jag. Och jag har samvetsgrant uppfyllt mina skyldigheter till detta samhälle. Bl a genom min värnplikt alla åren igenom.

    Eller… var värnplikten bara ett egenintresse, hr Reinfeldt?

  2. TheMinimizer skriver:

    Första klippet funkar inte.

  3. elfyma+ skriver:

    Svar: Klippet från 2010 har av någon anledning tagits bort från YouTube en tid efter att jag länkade till det. Gissar att Åsa Romson och hennes vänner varit där och raderat. Men min text är ordagrant från filmen.

    • TheMinimizer skriver:

      Tvekar inte en sekund på att din text är exakt.

      Litar oerhört mycket på fria bloggare.
      Litar oerhört lite på statskontrollerade media.

      I krig är falsk propaganda från stater kutym.
      Ligger vi redan i krig elller?

  4. R Ericksson skriver:

    I USA finns det ett uttryck – när kärringarna tar över då går det åt helvete !!

  5. Lidenkatten skriver:

    Reblogga detta på Lidenkatten och kommenterade:
    Kan inte fatta att någon överhuvudtaget röstar på detta Sverige- och landsbygdshatarpartiet!! MP är lika vidriga som kommunisterna i Fi!!

  6. […] Relaterat: Miljöpartiet vill rasera vår välfärd. […]

Kommentera

