Expressen får nu smaka på sin egen medicin

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson är sur på Fria Tider eftersom deras ledarbloggare Oscar Lind har föreslagit att läsare som är missnöjda med kvällspressens kampanjer mot invandringskritiker borde kontakta företag som annonserar i Expressen, Aftonbladet och annan öppet SD-fientlig press, och hota dem med bojkott.

I en insändare i Fria Tider idag föreslog en annan läsare att man borde skriva omdömen om Expressens annonsörer på konsumentsajter som Rejta, Reco och Prisjakt för att på så vis se till att den som väljer att annonsera i Expressen direkt drabbas av negativ marknadsföring som med god marginal neutraliserar värdet av att annonsera i tidningen.

Fria Tider avslöjar nu att uppslaget i själva verket kommer från Expressens ledarskribent Isobel Hadley-Kampt  ! (läs mer).

Att SExpressen nu får smaka på sin egen medicin är smått parodiskt.
Tala om att kasta sten i glashus och sedan gnälla över krossat glas.

Oscars Linds förslag är bra, även om ideén inte är hans egen.
Tidningarna och reklamkanalerna kan klara sig utan sina läsare.
Men de kan inte överleva utan sina annonsörer..
Bojkotta Adlibris.com. som annonserar i SExpressen (båda ägs av Bonniers).

//Elfyma+

2 Responses to Expressen får nu smaka på sin egen medicin

  1. Lägg upp en permanent länk till bojkotta sidan, om vi hjälps åt så kan vi driva hatmedia i konkurs. De måste stoppas innan du, ni och vi förbjuds, de funderar redan på den typen av diktatoriska planer.

    http://bojkottaaftonbladet.wordpress.com/

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: