Behöver vi bli fler? Med nästan 30% ungdomsarbetslöshet behöver vi knappast invandringen skulle jag tro. Särskilt om de dåliga tiderna kvarstår, vi lever längre och ska arbeta längre.
Jag tror vi svenskar klarar oss utmärkt.
”Medellivslängden ökar, liksom befolkningen – men på sikt och inte utan invandrare. En ny rapport från SCB berättar hur Sveriges befolkning kommer att se ut i framtiden.
Utan invandringen ökar inte antalet i arbetsföra åldrar. Befolkningen skulle minska utan invandring efter år 2030, säger hon.”
Utan invandring skulle befolkningen minska, DN
.
Är svensken, människa?, Varjager
maj 13, 2009 kl 10:29 e m |
Som jag brukar uttrycka det: Det är inte vi som är för få, det är ”dom# som är för många.
maj 13, 2009 kl 10:33 e m |
Och Islamiseringsprojektet fortsätter….Svenskarna går tysta och villiga likt grodan i den sakta uppkokande kitteln mot sin demografiska undergång, i likhet med hela Europa. Våra eliter på nationell och Europeisk nivå fortsätter öppna dörrars policy gentemot islams massor…
Muslimska invandrare vill inte bli som svenskar, de föraktar och hatar svenskar, för att svenskar och européer för övrigt är inte muslimer. Som Mawla al Mududi, ansedd Pakistansk ulama sa redan på 70-talet: Vi vill inte härma eller ta efter de otrogna – vi vill att de ska bli muslimer.
maj 13, 2009 kl 10:37 e m |
Ja, dessutom är de ofta sjuka, de har dåliga tänder som vi måste ordna till. Kvinnorna gympar inte, de är överviktiga, föder mängder med barn och har diabetes. Andra generationens invandrare är de som blir värst kriminella och ofta också tredje generationen. Somalier tuggar kat, misshandlar sina barn, skiljer sig, gifter om sig, reser till Somalia och går till prostituerade och smittar sina kvinnor med bland annat aids. Somalier är ofta psykotiska och behöver långvarig vård, de har också tbc och autism är inte ovanligt i somaliska familjer.
Det går inte ens att sammanfatta med några rader alla de hälsoproblem som dessa har och ändå förväntas de leva länge och skapa ett gott samhälle. Jag vet inte varför man fantiserar som man gör på SCB, men man räknar inte med verkligheten, det är en sak som är säker. Om vi skulle lyckas, skulle vi få hit friska och välutbildade människor. Vi får hit analfabeter som inte går klart SFI och deras barn talar dålig svenska och får ingen hjälp hemma med läxor. Det är fullständigt obegripligt hur man kan föreställa sig att dessa är framtiden för Sverige.
maj 13, 2009 kl 10:40 e m |
Ja, Oldap, dessutom får vi förmodligen mer och mer sharia, eftersom de folk vi får hit lever efter sharia. Deras lag krockar med den svenska lagstiftningen och bara alla dessa krockar och beslut som de inte lyssnar på eftersom de inte överensstämmer med sharia och allah och profeten Muhammed. Alla flickor som måste skyddas undan föräldrarnas våld eftersom flickan är den som bär familjens heder mellan benen. Alla omskärelser på flickor och pojkar, listan tar aldrig, aldrig slut!
maj 13, 2009 kl 11:02 e m |
Grattis till Svenne Banan! Ännu fler bidragstagare att försörja! Höj skatterna, Svenne betalar.
Man kan inte låta bli att undra hur Sveriges sammanbrott kommer se ut? Svenska folket väljer en lång utdragen död i nuläget? Dags att skära bort cancern snart svenska folk? Eller ska vi låta SVEA dö en långsam död? Kan svenska folket klassas som psykiskt friska???
maj 13, 2009 kl 11:34 e m |
Så antingen börjar svenskar att föda 3-4 barn i snitt eller så slutar vi föda barn helt…Varför tror alla att vi går under för att vi inte föder så många barn under en period?? Man får väl stimulera barnafödandet i sverige – dels med sänkta skatter men också med bättre villkor för barnfamiljer.
Sverges befolkning gick inte under när 1 miljon drog till amerika i slutet av 1800-talet, inte heller gick den under när den var 4 miljoner.
Det politiker gör nu är att försöka rädda sin ekonomiska modell – för den kan gå under och de med den.
Sverige kan tappa befolkning till 100000 utan att gå under – men ingen ekonomisk modell klarar det.
Vi behöver inte invandrare, eller med klimatet behövs inte fler människor <-inte med en annan ekonomisk modell och andra politiker!!!!!!!!
maj 13, 2009 kl 11:48 e m |
Tack Äntligen någon som kan politik och hur ekonomi fungerar! denna regering o förra har varken någon medkänsla för svenska folket. dom drivs mer av ekonomiska intressen än folkets vilja och lycka. invandringen gör Sverige fattigare och betydligt mer kriminellt! det är fakta iaf med kriminaliteten andra har dom inte ens vågat publicera någon kostnad för mångkulturen. säger bara att alliansen och oppositionen är lika urholkade. SD och PP är partier som lyssnar på folket. Varför är de en så big deal om vi inte ökar i population?! jag fattar inte de vi kan kanske då göra Sverige oberoende av mat import och annat skit som vi inte har. Låt oss minska om vi vill det!! regeringen är åt helvete
maj 14, 2009 kl 12:09 f m |
André, på tal om matförsörjningen för landet. Skulle det bli krig skulle vi inte klara av en isolering. Det kunde vi förr, men nu läggs för mycket mark igen och böndernas antal är för få. Det finns säkert mer att säga om saken, men det är vad jag kommer på just nu, och som sagt, vi klarar inte ett krig utan är beroende av försörjning utifrån. Ett mycket sårbart samhälle!
maj 14, 2009 kl 12:05 f m |
Tänkvärt är att invandringen som är det som påverkar Sverige mest inte är något som Svenska folket får eller ska yttra sig om, men andra saker som t.e.x kärnkraften och euron det ska vi folkomrösta om. Sen när folk visar sitt missnöje med att kanske rösta på SD så då är man plötsligt rasist. Våra politiker lider verkligen av maktmissbruk och har helt glömt bort vem man jobbar för, och vem det är man ska ta hand om. Allt i livet måste ha balans annars går det åt helvete och när det gäller invandringen så har vi kört på vänster sida så länge att vi totalkvaddat i diket. Jag har tidigare varit vänstervriden och trodde att vi byggde Sverige för Svenskarna men tydligen har politikerna istället vilja bygga en soptipp för väldens alla problem och lyckosökare.
maj 14, 2009 kl 12:16 f m |
Mia, jag var också vänsterpartist förr, men jag måste ha missuppfattat vänsterpartiets politik totalt, eller så har man förändrats väldigt mycket. Jag trodde vänsterpartister var stolta över sitt land, men det är de inte. Andra länder är de stolta över, andra länder får gärna ha patrioter som dödar och torterar sina egna för landets bästa, men en lugn svensk är en skam för Sverige. Jag förstår ingenting längre och känner mig mycket rotlös i politiken. Bloggen blir ett sätt att bearbeta mina intryck och dela dem med andra. För jag är verkligen glad över mitt land och de värden vi har, men som är på väg bort med stormsteg!
maj 14, 2009 kl 1:49 f m |
@Ale,
Det stämmer. Sverige har som nation överlevt många befolkningsminskningar de senaste århundradena.
Hörde du det Mona?
Detta med en minskad befolkning och fler pensionärer än vad vi kan betala för är de två största argumenten för massinvandringen, förutom då härlig kulturberikning i form av hedersmord och världsrekord i våldtäkter.
Om vi inte tar hit invandrarna finns det ingen eller för få som kan betala pensionerna för de allt fler pensionärerna sägs det.
Men vad pk-folket glömmer är att invandrarna själva blir pensionärer en dag. Detta uppmärksammades i en stor rapport från House of Lords i England förra året. Dessutom importerar vi tusentals pensionärer från utlandet varje år tack vare den enorma anhöriginvandringen.
Det stämmer att den del av befolkningen som är pensionärer har ökat de senaste årtiondena. Det är också sant att en viss del av befolkningen alltid måste vara i arbete för att betala de icke arbetandes pensioner.
Men detta att en del av befolkningen blir fler och äldre och försörjningsbördan blir större, motverkas av att produktiviteten ökar för varje år. Färre personer producerar idag mycket mer och snabbare än vad de gjorde för t.ex. 30 år sedan. Tekniken utvecklas ju i Sverige (inte överallt skall sägas). Har också läst att den del av befolkningen som är i arbetsför ålder alltid legat på ungefär samma nivå i Sverige oavsett årtionde eller århundrade med undantag för krig eller farsoter.
Kvinnorna har också kraftigt ökat sin närvaro på arbetsmarknaden sen 60-talet.
Därmed inte sagt att det är bra att barnafödandet hos svenskar minskar, men det kan lösas på annat sätt än med massinvandring.
Sverige hade klarat sig bra med en bråkdel av de horder av invandrare som kommit hit. Att å andra sidan ta hit kompetens från utlandet, när det behövs, för att förbättra landets konkurrenskraft är något vi alltid gjort.
maj 14, 2009 kl 4:47 f m |
Så låt Sverige stanna då. Hellre det, bara mussarna försvinner. All skit försvinner som dom sa i Lorry.
maj 14, 2009 kl 7:58 f m |
Barnafödandet bland etniska svenskar minskar ännu mer nu genom massinvandringen. Svenskar kommer in på arbetsmarknaden senare och upplever inte att de har tillräckligt stabil ekonomi för att skaffa barn.
Har hört alltför många unga säga att de inte vill skaffa barn som ska gå på överfulla dagis med en massa somalieglin.Skolan upplevs också som en farlig plats i framtiden med alla dessa knivbeväpnade smågangsters. Sverige är inte ett land där man kan sätta barn till världen längre.
I stället för massinvandring skulle politikerna gjort det lättare för svenskar att skaffa fler barn. Sverige har länge varit ett barn-och familjefientligt land där det anses värdelöst att ta hand om och uppfostra sina egna barn till bra människor.
maj 14, 2009 kl 10:35 f m |
Vilket patetiskt inlägg, barnafödandet minskar pga invandringen, erkänn istället att du inte kan få barn pga du är socialt inkompentent, eller är det invandrarnas fel också?
maj 14, 2009 kl 10:41 f m
Hani Abou! Läs ordentligt innan du måste förolämpa bloggen! Nästa kommentar hamnar i spam, för du bidrar knappast med något vettigt och vi har inte lust att göra din dag bättre och ge ditt förakt för svenskar ännu en kick!
maj 14, 2009 kl 12:11 e m |
Ja, så säger en av mina söner också. Han måste satsa på att bygga upp sin ekonomi och sitt liv så han kan ge barnen ett gott liv. Men det fungerar inte för de unga idag, det är alldeles för hög arbetslöshet bland unga och de får gå och dra och bara känna sig som en belastning. Det är verkligen onödigt att knäcka unga människor som är i början av sina vuxenliv och ska skapa en bas och vara vår framtid. Istället är det andra folk som gäller och vad har vi då svenska ungdomar med långa utbildningar till? Då vi kan få in analfabeter som föder barn, det är ju bara så mycket bättre!
maj 14, 2009 kl 9:50 f m |
Senaste nytt fraan Sydsvenskan:
‘Vänsterpartiet anser att svenska ambassader utomlands ska öppnas för asylansökningar. Det tyckte även en student på Raoul Wallenberg-institutet igår, som ställde frågor om moraliskt ansvar till ministern.’
maj 14, 2009 kl 11:22 f m |
Den som är glad för sitt land Sverige,och våra värderingar röstar på Sverigedemokraterna.
Svårare än så är det inte Smileth.
När vi 2010 gett dom en chans att förändra vårt land till det bättre och fått stopp på Islamiseringen av landet och det inte skulle bli så,då kan man börja att tala om att vi närmar oss avgrunden.
Sista chansen är 2010,missa inte den.
maj 14, 2009 kl 12:00 e m |
Inge! Jag vet!:)
maj 14, 2009 kl 12:15 e m |
Missa inte heller Kent Ekeroths gamla – men ack så aktuella blogginlägg – Byt ut befolkningen och ni byter ut landet:http://kentekeroth.se/
Rösta på Kent den 7:e juni i EU-valet! Han är den som hårdast kämpar mot islamiseringen av Sverige.
Läs mer här: http://imittsverige.blogspot.com/2009/03/ge-oss-sverige-tillbaka-rosta-pa-sd-i.html
Mvh
/FS
maj 14, 2009 kl 9:44 e m |
Vi har aborterat ca en miljon barn sedan 1975,därför blir det minus i den mänskliga statistiken och det i sin tur gör att det fattas en hel del medborgare i vårt land.
Mvh Thommy Bergenwall
maj 15, 2009 kl 10:32 f m |
Vi måste börja föda för att landet skall gå runt! Det föds för lite och därför har vi inte tillräckligt med folk för att försörja våra äldre, de som har slitit för att bygga detta fantastiska land. Det behövs minst 4 barn för att den svenska befolkningen ska bestå och detta är akut! Se till att göra det istället för att endast beklaga på invandrarna som kommer hit för att endast ta bidrag.
Jag påstår inte att samtliga invandrare är hårdarbetare som visar sin tacksamhet gentemot landet men man ska inte enbart blint se invandringen som det enda problemet till detta. Vi svenskar måste också se till att föda flera barn! Det är fantastiskt att både skapa och få barn så bort från datorerna och hälsa på er respektive!
maj 15, 2009 kl 2:57 e m |
Akkadia, Vem säger att vi behöver föda barn? Vad är det för relevans i det, det finns andra forskare som har annan syn på saken. Och det är fånigt av dig att säga att vi ska lämna datorerna och föda barn. Jag har tagit hand om mina barn och de är vuxna nu. Jag tar hand om mina småbröders barn nu. Jag var gården morsa då mina barn bodde hemma och vi fick slänga ut barn från vårt hem under storhelger för vi ville ha egen tid med familjen. Jag beklagar den märkliga synen du verkar ha! Sitt själv inte vid datorn då och slösa tid på att läsa vår blogg, kan jag svara då! Om du själv inte uppfyllt den kvot av barn du anser behövs!
Jag är starkt invandringskritisk på grund av sharia och familjelagstiftningen som muslimer för med sig. Tyvärr, efter mitt arbete med misshandlade kvinnor och barn och då även i muslimska sammanhang, så inser jag efter många och långa samtal att man inte släpper på islam alls. Det gör man heller inte i de så kallade hemländerna och redan idag lever familjerna i Sverige i en parallell lagstiftning med den svenska familjerätten. Det är inget vi kan bortse ifrån, det leder till i värsta fall hedersmord, med en skala från hot, över fysisk och psykisk misshandel, inlåsning, mödomshinneoperationer, könsstympning, allt detta som kallas fördomar men som är en del av kvinnorna och barnens liv och villkor.
Jag skulle kunna rada upp mängder av skäl till mitt ställningstagande och jag tror faktiskt att vi svenskar klarar oss. Vi kan inte ens försörja oss själva och vårda de som redan finns här, varför då skaffa fler analfabeter som lever i sina hem från dag 1 här tills de blir gamla själva? De kommer aldrig arbeta, de lever alltid på svenska skattepengar. De flyttar sin (äldre) släkt hit och lever på samma sätt som i sina hemländer.
Jag anser det inte vara försvarbart att vissa kvinnor ska vara födslomaskiner åt den svenska befolkningen och som tack för det ger dem ett liv i hemmet under deras mäns och släktens villkor, och föraktet som deras barn visar i skolor och på andra håll. Det är inte något jag vill ha då vi har jämställdhet och en annan syn på kvinnan. Det är möjligen exmuslimer som klarar av att lämna islam och sharia, men det är enormt djupt rotat i människor.
Så nej, vi klarar oss själva och vi behöver inte ”importera” kvinnor som föder barn, det är för mig en slags kolonialism och ett människoförakt!